Event vlogger: Eng om jezelf te laten zien?

Vind je het ook eng om jezelf te laten zien in een filmpje / vlog op facebook, je website of andere social media? Angst voor wat anderen ervan vinden?

Zie je op tegen wat je technisch moet weten om zo’n vlog te maken, te bewerken, laat staan te plaatsen?
Weet je dat Facebook vlogs/films promoot door die een veel groter bereik te geven dan een foto?

Als je op een beurs staat, kun je natuurlijk een foto plaatsen van je lege stand en melden:
“wij staan er klaar voor, kom naar onze stand”. Of als organisator afwachten of deelnemers, exposanten je event promoten, maar die hikken er ook tegenaan om die drempel over te gaan.

Ik ben Jacoline Peek, de Event Vlogger en ik had dat ook, maar ik heb inmiddels van Layla van De Vlog Academie technieken geleerd en vooral: DOEN, DOEN, DOEN!
Deze ervaring wil ik jou ook geven, als je zichtbaarder wilt worden, maar er hulp bij kan gebruiken.
Je kunt me boeken om een vlog te maken of een facebook live tijdens je event / beurs. Vervolgens kun je deze doorplaatsen op youtube, je website, je nieuwsbrief.
Durf een eerste stap te zetten en als het in je branche nog niet gebruikelijk is, val je nog meer op, dus wacht niet meer en mail jacoline@sparklingbiz.nl of bel 06-3733 9285.

Enkele voorbeelden:

Facebook live met BIG Challenge op event Rundvee & Mechanisatie Vakdagen Gorinchem #RMVGO2017


Facebook live op beurs: Waterbedden voor koeien? Henk van Dijken vertelt hoe ze er comfortabeler oud mee kunnen worden Kijk op www.buc-Holland.com of www.spinder.nl.spinder.nl.


Boekpresentatie L.E.F.kracht Ontspanningsverhalen en L.E.F. kaarten


AB Oost

Van Benthem Gratama Advocaten organiseerde een bijeenkomst en ik vlogde interview met een deelnemer en maakte een tweede vlog naar hun stand op de beurs.
Terugblik op hun website inclusief Event Vlogger.


Facebook live met uitnodiging (twee schermen in beeld)


AgriTeam Makelaars International

De Event Vlogger - Sparkling Biz

Groene Vlinder: ontmoeten – ontdekken – ontwikkelen

Sinds december ben ik event manager en lid van het kernteam van
Groene Vlinder ontmoeten – ontdekken – ontwikkelen
en organiseren we inspiratiebijeenkomsten en workshops op gebied van persoonlijke ontwikkeling.

Intuïtief tekenen
Wat een mooie vormen, tekeningen kwamen er tevoorschijn bij de workshop Intuïtief tekenen van Dr. Josephine Rozenberg-de Jongh voor de Groene Vlinder ontmoeten – ontdekken – ontwikkelen in het Evoluon in Eindhoven!
Josephine en Maria Henssen vertellen hoe zij deze tekenworkshop ervaren hebben.

Event manager en vlogger: Jacoline Peek
Meer foto’s van de workshop van Josephine en anderen.

Groene Vlinder
De Groene Vlinder bestaat uit een groep verschillende mensen die in samenspel met anderen het beste uit zichzelf wil halen. Omdat wij geloven dat we allemaal van elkaar kunnen leren, zijn we allemaal, zoals één van onze leden zegt, ‘zowel zaaier als oogster’. Daarmee bieden we een platform waar je je ideeën kunt vormgeven maar ook kunt genieten van de ideeën van een ander.

Voor wie?
• Voor iedereen die sociaal, emotioneel en persoonlijk wil groeien en een betere versie van zichzelf wil worden.
• Voor iedereen die inspiratie wil oogsten en zaaien.

‘Ik leer van jou; jij leert van mij’

naar agenda Groene VlinerDeelnemen aan workshop of inspiratieochtend?
Vrijdag 17 november ben je welkom om meer te horen over Groene Vlinder en komt gastspreker Marcel Lahaije. Heb jij ook wel eens het gevoel dat er iets ontbreekt in je leven?
Verder staan er op maan- en vrijdagen al diverse workshops op de agenda.
Deze waardevolle workshops zijn gratis te bezoeken.

Workshop of inspiratiesessie geven?
Vind je het ook leuk om een keer een workshop of inspiratiesessie te geven op gebied van persoonlijke ontwikkeling? Meld je aan via http://groenevlinder.org/bijdragen/

Wat helpt jou in persoonlijke groei?
We zijn benieuwd wat jou helpt of geholpen heeft bij je persoonlijke groei, laat je ’t hieronder weten? Dan help je ook mee zaaien!

Wat is je identiteit? Identity seminar

Identity Seminar
23 juni 2017, 18.00-22.00 uur, Amsterdam

Vrijdag 23 juni kwamen 3 bijzondere sprekers naar Amsterdam om je hier meer inzicht in te geven.
Stedman GrahamStedman Graham is een zakelijk en maatschappelijk leider en partner van Oprah Winfrey.

Joseph Oubelkas schreef boek ‘400 brieven van mijn moeder’ die zij hem stuurde tijdens zijn jarenlange, onterechte opsluiting in Marokkaanse gevangenis.

Charles Ruffolo, oprichter van the NetworKing en Giving Back Foundation.

Joseph OubelkasNaar Identity Seminar the Networking

Organiseer je weleens zakelijke bijeenkomsten?

Zo ja, waar loop je tegenaan? Waar zie je tegenop en wat vind je leuk om (zelf) te doen bij evenementen?
Vul deze 3 vragen in  en als dank voor je tijd, stuur ik namens jou een handgeschreven koffie-/theekaart naar wie jij wilt.

Je evenement tussen de apen: Apenheul

Presentatie bij gorillaZoek je in het Oosten van het land een aparte locatie? Denk dan eens aan de Apenheul in Apeldoorn.
Om welke 3 redenen raad ik deze locatie aan?
#1 Levendige locatie tussen de apen
#2 Overdekt buitenterras
#3 Duurzame locatie

#1 Levendige locatie tussen de apen

Nog vóór de ingang van het dierenpark kom je bij het gebouw ‘De Sta@rt’ waar het auditorium plaats biedt aan 300 bezoekers. Je kunt ook kiezen voor een ‘lossere’ locatie van tenten in een U-vorm opgezet in het park (Kambizuri) voor maximaal 150 personen. Midden tussen de tenten kun je activiteiten organiseren en binnen stoken ze de kachel op en regelen ze catering. Het dichtst bij de dieren ben je op de tribune met afdak bij de gorilla’s (foto boven: Bongo Bonde, foto onder: De Staart en Auditorium).
De Sta@rt

#2 Overdekt buitenterras

Het overdekte terras is aan 3 zijden beschut en  de voorzijde is open, zodat je er ondanks regen buitenactiviteit of catering kan organiseren in de buitenlucht.
Apenheul terras

#3 Duurzame locatie

De Staart is CO2 neutraal en bij inrichting zijn duurzame materialen gebruikt, zoals gerecyclede spijkerbroeken en autobanden voor de vloer. De warmte wordt opgeslagen om gebouw te verwarmen als het kouder is. Autokilometers van gasten compenseren ze met suikerpalmprojecten in Indonesië. Verder staan op menukaart ook biologische frites en smoothies.

Minpunt:
Je kunt alleen betaald parkeren in omgeving van het park. Er is helaas geen hotel op loopafstand wat handig is voor organisatie, sprekers en eventuele standhouders om voorafgaand en tijdens evenement dichtbij de locatie te kunnen overnachten.

Wat is jouw ervaring met de Apenheul? Deel het door je reactie hieronder achter te plaatsen.

Of deel dit artikel in je netwerk.

Wil je een zakelijke bijeenkomst voor je relaties, maar wil je de zorg ervoor uitbesteden, neem dan contact met mij op om mogelijkheden te bespreken van concept t/m evaluatie.

Groeten van Jacoline Peek, Event Manager

tel. 0183-404 538 / 06-3733 9285
email jacoline@sparklingbiz.nl
LinkedIn

Voorbeeld evenement

In mijn vorige blog  gaf ik een review over een een accomodatie in Eindhoven.

Evoluon: je evenement in de Lichtstad

Groene Vlinder
Foto: Groene Vlinder Talentontwikkeling, fotografie: @paulissimo.nl

Zoek je in het Zuiden van het land een opvallende èn sociaal betrokken locatie? Denk dan aan het Evoluon in Eindhoven.

Door zijn unieke vorm is het al een opvallende locatie. 50 Jaar geleden opende Frits Philips het futuristische Evoluon als museum met technische hoogstandjes. Vandaag de dag is het een multifunctionele accommodatie voor evenementen, vergaderingen en flexibele (samen-)werkruimtes.

Om welke 3 redenen raad ik deze locatie aan?

#1 Multifunctioneel
#2 Maatschappelijk betrokken
#3 Goede bereikbaarheid en eigen parkeerterrein

#1 Multifunctioneel

Het grote auditorium, de Philips Hall heeft 450 comfortabele zitplaatsen. Er zijn daarnaast nog 2 theaterzalen en diverse zalen/vergaderlocaties verschillend van grootte en te combineren met elkaar. Deze zalen kunnen ook als sub-zalen dienen naast plenaire ruimte.

Op de Ringen kunnen maar liefst 100 stands staan in een open, ronde opstelling. Ook kun je bij het Evoluon terecht voor flexwerkplekken en co-working, ideaal voor een startend bedrijf, zzp-er of als je extra werkplek wilt naast kantoor aan huis of voor flexibele uitbreiding.
Niet te vergeten: vriendelijke, behulpzame contactpersonen in voortraject en ter plaatse!

#2 Maatschappelijk betrokken

Het Evoluon biedt een checklist aan voor een duurzame manier van vergaderen en evenement organiseren.
Voor sociale start-ups voor werkzoekenden, zoals De Broekriem en Groene Vlinder Talentontwikkeling, houdt het Evoluon de deuren open: kijken naar kansen en mogelijkheden van samenwerking in plaats van problemen opwerpen.

 #3 Goede bereikbaarheid en eigen parkeerterrein

Het Evoluon ligt vlak langs de A2 en heeft maar liefst 500 eigen, gratis parkeerplaatsen.

Minpunt:
Er is helaas geen hotel op loopafstand wat handig is voor organisatie, sprekers en eventuele standhouders om voorafgaand en tijdens evenement dichtbij de locatie te kunnen overnachten.

Wat is jouw ervaring met deze locatie? Deel het door je commentaar hieronder achter te laten.

Of deel dit artikel in je netwerk.

Wil je een zakelijke bijeenkomst voor je relaties, maar wil je de zorg ervoor uitbesteden, neem dan contact met mij op om mogelijkheden te bespreken van concept t/m evaluatie.

Sprankelende groeten van Jacoline Peek, Event Manager

tel. 0183-404 538 / 06-3733 9285
email jacoline@sparklingbiz.nl
LinkedIn

Voorbeeld evenement

NBC Nieuwegein locatie review

NBC
Ben je op zoek naar een centraal in het land gelegen locatie voor je zakelijke bijeenkomst? In de afgelopen maanden heb ik meerdere keren als bezoeker kunnen genieten van het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Daarom geef ik je in deze blog mijn review met 3 redenen waarom ik deze locatie aanraad. Trouwens, als je een offerte aanvraagt, krijg je al een WOW-effect.
Jou nodig ik uit om je ervaringen aan deze blog toe te voegen, bijvoorbeeld als je kleinere ruimtes hebt gebruikt voor workshops / sessies.

#1 3D projectie op podium

In de Event Hall is een podium waarbij 3D geprojecteerd kan worden voor een levendige achtergrond, zoals een stad of een muzikaal levendige intro, terwijl tijdens presentatie spreker uitgelicht kan worden en inhoud groot uitgebeeld kan worden. Check voorbeelden.

#2 Grote variëteit in zalen

De Event Hall en Grand Hall kunnen gezamenlijk gebruikt worden bij grote evenementen, waarbij de ene voor ontvangst en catering dient en de Event Hall voor presentatie. Daarbij is ook ruime mogelijkheid om stands rondom zitjes te plaatsen. Voor de kleinere bijeenkomsten is er meer dan genoeg keuze aan zalen die variëren in grootte voor workshops, parallelsessies met eigen cateringvoorziening of buffet in het restaurant of BBQ op terras buiten.

#3 Parkeergemak en openbaar vervoer

NBC is centraal gelegen in het land en bereikbaar vanaf A2, A12 en A27 met ruime gratis parkeergelegenheid, waarbij een medewerker in golfkarretje aanwijst waar parkeerplek is en bij regen kun je gelijk meeliften naar de ingang. Nog meer service: als je even iets uit de auto wilt halen en het regent, kun je paraplu van NBC gebruiken. Met openbaar vervoer kun je er ook goed terecht met tramhalte voor de ingang.
regenbui

Minpunt:
Er is helaas geen hotel op loopafstand wat handig is voor organisatie, sprekers en eventuele standhouders om voorafgaand en tijdens evenement dichtbij de locatie te kunnen overnachten.

Wat is jouw ervaring met deze locatie? Deel het door je commentaar hieronder achter te laten.

Of deel dit artikel in je netwerk om hun ervaringen toe te laten voegen.

Wil je een zakelijke bijeenkomst voor je relaties, maar wil je de zorg ervoor uitbesteden, neem dan contact met mij op om mogelijkheden te bespreken van concept t/m evaluatie.

Groeten van Jacoline Peek, Event Manager

tel. 0183-404 538 / 06-3733 9285
email jacoline@sparklingbiz.nl
LinkedIn

Voorbeeld evenement

In 5 stappen naar geschikte locatie

Wil je een bijeenkomst organiseren, dan rijst al gauw de vraag: “Wáár kan ik dat het beste doen?”.
Waar moet ik aan denken als ik een keuze ga maken? Beperk je zoektocht en bepaal waaraan je  locatie moet voldoen voor jouw doelgroep.
Ik geef je 5 stappen om je eigen criteria op te stellen die je leiden naar je ideale locatie.

#1 Ligging

Wat is een centrale ligging voor je doelgroep van je meeting of evenement? Welke reistijd is acceptabel? Komen je deelnemers met openbaar vervoer of auto, wat is dan makkelijk bereikbaar? Is er voldoende parkeerruimte (betaald/gratis). Zijn er wegwerkzaamheden/omleiding gepland?
Staat er een excursiebedrijf op het programma waar de accommodatie in de buurt moet zijn? Of kan er een filmopname van het bedrijf gemaakt worden, waardoor de regio niet meer uitmaakt of je kan er een rondreizen programma op diverse locaties in het land van maken. Momentopnames van de film kun je ook als trailer gebruiken om deelnemers te triggeren voor je evenement.

#2 Capaciteit

Hoeveel deelnemers verwacht je en heb je 1 programma of is de start bijvoorbeeld centraal en daarna verspreiden deelnemers in parallelsessies/workshops met weer een centrale afsluiting?
Veel locaties hebben meerdere zalen die gekoppeld kunnen worden, waardoor je flexibel bent in grootte van de zaal afhankelijk van aantal daadwerkelijke deelnemers en of er daarnaast ruimte is voor parallelsessies, standruimte of een eigen besloten ruimte voor catering- en netwerkmomenten.

#3 Uitstraling

Verder is het ook belangrijk om te kijken welke uitstraling je doelgroep verwacht/vereist van je accommodatie en of je hierin verrassend, nieuw of vertrouwd wilt zijn. Dit geldt voor hoe het gebouw er van binnen en buiten uitziet, of er daglicht in zalen is, hoe is de aankleding/inrichting, maar ook welke catering wil je bieden: uitgebreid buffet, soep en broodje, Greenkey?
Geef deelnemers vooraf de mogelijkheid hun dieet door te geven.

#4 Overnachting

Gaat het om een meerdaags evenement, komen er sprekers of gasten van ver, dan is het handig als er mogelijkheid tot overnachting op loopafstand van accommodatie is.

#5 Budget

Uiteraard bepaalt beschikbaar budget ook wat mogelijk is uit te geven aan zaalhuur, catering, techniek, incheck-/registratie. Bij de ene accommodatie is techniek en wifi inbegrepen, bij de andere betaal je er apart voor. Bekijk ook wat voor samenwerkingsmogelijkheden er zijn, bijvoorbeeld aankondiging op evenementenkalender van de locatie en wat er uit te onderhandelen valt als je vaker gaat afhuren of uitgebreider arrangement afneemt of bespaart met soberder arrangement of aankleding.

Naar welke locatie?

Op basis van deze 5 stappen maak je concreet waaraan jouw locatie moet voldoen. Hiermee maak je een selectie van mogelijke locaties, zoals op website locaties.nl waar je zoekt op accommodaties in een provincie of binnen een straal van een plaats die je opgeeft, capaciteit van zalen en uitstraling. Meestal is er ook een filmpje te bekijken voor een impressie. Vervolgens kun je die in een vergelijking zetten. Benader 3 accommodaties voor een offerte, zodat je ook op prijs kan vergelijken en onderhandelen. Op de site Greater Venues vind je ook diverse beoordelingen en foto’s.

Wat is jouw ervaring of vraag met zoeken naar een accommodatie?
Of welke stap mis jij?
Geef je commentaar hieronder of mail mij.

Als je een evenement voor je bedrijf wilt organiseren zonder het geregel en de ‘rompslomp’, neem dan contact met mij op.

Groeten van Jacoline Peek, Event Manager

tel. 0183-404538 / 06-3733 9285
email jacoline@sparklingbiz.nl
LinkedIn

Voorbeeld evenement

3 redenen om je event bij IJsseldelta Center te organiseren

Als Event Manager wil je vooraf locaties checken of ze voldoen aan je wensen voor jouw bijeenkomst of evenement, maar het kost dan wel veel tijd en kilometers om meerdere locaties te bezoeken. Daarom geef ik je in deze blog mijn review van locatie met 3 redenen waarom je hier je evenement zou organiseren. Anderen nodig ik ook uit om hun ervaringen aan deze blog toe te voegen.

Lees verder 3 redenen om je event bij IJsseldelta Center te organiseren