Levensduursymposium met 400 bezoekers

Op 9 maart 2018 trok het 1e Levensduursymposium 400 bezoekers met Sparkling Biz als Event Manager, Sponsorwerver & Event Vlogger:
Geslaagd symposium over Levensduur


Artikel in Melkvee vakblad.
Beeld: Agrio Videoproducties

Agrio Uitgeverij / Vakblad Melkvee was mediapartner en 19 standhouders en sponsors hebben deze dag mede mogelijk gemaakt tot een succes.
Sponsoren-FVL
Standhouders-FVLVlog op de avond vóór het symposium met laatste voorbereidingen:
Event vlogger: Jacoline Peek
#deeventvlogger #FVL2018 #FVL #melkvee #veeteelt Youtube-levensduur

Wil je mijn 12 stappen krijgen voor je succesvolle evenement?

3 Tips voor video & social media voor je event

Op de evenementenbeurs Festivak 2018 in Mechelen (B) ben ik in gesprek met Sylvie Vanrenterghem – de Social Media Event Video Creator. Zij is docent eventmarketing en concertmanagement aan Hogeschool VIVES en was 7 november gastspreker en deelt in deze video 3 tips!

Wil je video & social media meer inzetten voor je evenement?
Daar kan ik je mee helpen. Denk bijvoorbeeld aan interviews met sprekers, bezoekers, volgers, q&a sessies op social media.

Jacoline Peek-Hamoen
www.sparklingbiz.nl
#deeventvlogger

Keynote van Sylvie op Festivak 7 november 2018:
Organiseer je vaak events voor dezelfde doelgroep, dan heb je wellicht al een grote community opgebouwd. Maar organiseer je wat minder vaak events, dan vraagt het wat werk om je community wakker te maken en de social media promotie snel op de rails te krijgen.
Video content is dan ook de manier om je community snel te activeren. Je laat hen meedenken, meevoelen en meeleven in je verhaal. Zo worden volgers uit je community je ambassadeurs. Een goed contentplan is dan onontbeerlijk, want om de vanzelfsprekende posts over je event te overstijgen heb je goede videoconcepten nodig. En misschien een andere kijk op je event?
Hoe ga je je event brand vorm geven in die video content en welke verhalen ga je brengen? Heel wat events hebben de vanzelfsprekende ‘aftermovie’ die vaak wordt opgerakeld als promotie voor de volgende editie, maar hoe bereik je het volgende niveau in video content?

In deze sessie ontdek je aan de hand van de case ‘Radio United’ op Dour Festival hoe je snel weer de aandacht grijpt van je community met sterke video content en hoe je hen opnieuw kan inzetten om je verhaal verder te vertellen. Je staat stil bij je eigen journalistieke reflex om als reporter het verhaal van je event te vertellen. Misschien ga je nog een stap verder en maak je je eigen event-fictie?
Kortom, je wordt een reporter, een filmmaker en een social media event video creator!!!

Wil je mijn 12 stappen krijgen voor je succesvolle evenement?

Bijzondere vlogtraining bij De Zonnebloem in Almere

“Een lid van ons is blogster en ik wil haar verrassen met een vlogtraining.”

Facebook live versie:

Afgelopen zomer benaderde Jeroen Vreeling van de Zonnebloem afdeling Zuidelijk Flevoland De Vlog Academy om Mariska een vlogtraining te geven op hun muziekevenement op zaterdag 29 september 2018 in Buurthuis Amerika in Almere en daar ben ik op in gesprongen. Van Layla van Egeraat heb ik het enthousiasme en het vlogvirus gekregen en heb ik het aangedurfd om ‘vanachter de schermen werken’ in te ruilen voor zichtbaar worden op social media met vloggen met smartphone (en handige apparatuur erbij).
Aan het enthousiasme van Mariska en haar blog te zien, heb ik haar ook over de drempel gekregen. Ik help Mariska graag naar heeeeeel veeel volgers en lezers. Wil je Mariska Elfrink volgen met haar blogs (en toekomstige vlogs?), dat kan op: Marizz – mijn leven
en op haar facebookpagina.
Haar blogartikel ‘van blogster naar vlogster’ vind je hier.

Ken je iemand of een groep die ook weleens wil snuffelen of vloggen iets voor hen is?
Ik help graag anderen over de drempel om het eens te proberen en wie meer wil, dat kan natuurlijk ook!
Stuur me dan een berichtje.

Social media marketing abracadabra? Facebook Marketing Event

Waar zitten jouw ideale klanten? Op facebook, insta, linkedin? En hoe zet je volgers en bezoekers om in klanten? Is social media marketing abracadabra voor jou? Tijdens het Facebook Marketing event liet Youri Meuleman ondernemers zien welke stappen hij daarin gezet heeft voor zijn eigen bedrijf èn heel veel klanten. Oh ja, bestel je zijn nieuwe boek “Doe mij maar klanten”?

Wil je een vlog voor je stand of event voor meer zichtbaarheid? Dan help ik je graag!

Meer weten over VA Patricia van ‘Just Go 4 It‘ en mij? Kijk dan deze complete facebooklive:

Liever de sfeerimpressie ook op youtube bekijken?

Sprankelende groeten,

Jacoline Peek

#facebookmarketing #instagram #emailmarketing #funnel #deeventvlogger

Geslaagde open dag op melkveebedrijf

Enkele reacties van bezoekers: “Mooi voorbeeldbedrijf'”, “Super georganiseerd”.

We kunnen terugkijken op een geslaagde open dag in Oost-Brabant.
Mooi weer, mooie samenwerking, betrokken vrijwilligers, tevreden sponsors, mooie koeien (en schoon gehouden!), volle presentatieruimtes.
Daar zijn we blij mee,

Wil je ook een evenement organiseren met tevreden deelnemers, sponsors en online zichtbaarheid, zonder tijd aan je business te verliezen?
Neem contact op!

Peek Event Management / Sparkling Biz
Jacoline Peek-Hamoen, #deeventvlogger

Live opnames van presentaties van Hugo Pastors, Guido IJpelaar en Huub Peek

Klaar voor de Open dag M84U fokkerijresultaten bij VOF Pastors?

#melkvee #veeteelt #m84u #deeventvlogger

Voorbereiding en artikel Melkvee

Aankondigingen open dag:

Hoe ziet ideale koe er van Hugo Pastors uit?

AVG, Privacyverklaring & Cookies

AVG en Privacyverklaring

Wil je maximaal 1 x per maand een email krijgen voor één van deze nieuwsbrieven?
event management & evenementen
event vloggen

Wil je GRATIS 12 tips ontvangen voor jouw evenement?
Meld je dan aan via deze link met je voornaam en emailadres.

Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) van toepassing. Na aanmelding ontvang je welke gegevens je hebt doorgegeven. Onderaan elke nieuwsbrief kun je je voorkeuren aanpassen of klikken op “Afmelden”.

Privacyverklaring Sparkling Biz – versie 13-06-2018 – in pdf

Sparkling Biz, ook handelend namens Peek Event Management en Farming Biz, gevestigd aan Provincialeweg Noord 125, 4286 EE Almkerk, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens:

Home


Provincialeweg Noord 125, 4286 EE Almkerk
0183-404 538.
Jacoline Peek is de Functionaris Gegevensbescherming van Sparkling Biz en Peek Event Management Zij is te bereiken via jacoline@sparklingbiz.nl.

Persoonsgegevens die wij verwerken
Sparkling Biz en Peek Event Management verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

Voor klanten:
– Voor- en achternaam
– Bedrijfsnaam
– Geslacht
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– IP-adres
– Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
– Gegevens van uw evenement of interesse
– Locatiegegevens
– Gegevens over uw activiteiten op onze website
– Internetbrowser en apparaattype
– Bankrekeningnummer

Voor klanten Studiereizen:
– Voor- en achternaam
– Bedrijfsnaam
– Geslacht
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– IP-adres
– Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
– Kopie ID ten behoeve van reisorganisaties/airlines.
– Locatiegegevens
– Gegevens over uw activiteiten op onze website
– Internetbrowser en apparaat type
– Bankrekeningnummer

Voor bezoekers/sponsors Evenementen:
– Voor- en achternaam
– Bedrijfsnaam
– Geslacht
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– IP-adres
– Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
– Locatiegegevens
– Gegevens over uw activiteiten op onze website
– Internetbrowser en apparaat type
– Bankrekeningnummer (indien betalend)

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Sparkling Biz en Peek Event Management verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:
– Biometrische gegevens (kopie ID in geval van studiereizen
– Foto/Filmmateriaal ter promotie in media en op website van evenementen, interviews, studiereizen. Indien u in media/website frontaal zichtbaar bent en daar bezwaar tegen heeft, mail naar jacoline@sparklingbiz.nl met link naar specifieke uiting en tijdstip van het beeld, dan verwijderen dat onderdeel.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Sparkling Biz en Peek Event Management verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

Voor uitvoering van overeenkomst:
– Het afhandelen van uw betaling (overeenkomst)
– U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
– Om goederen en diensten bij u af te leveren

Toestemming:
– Verzenden van onze nieuwsbrief per email (toestemming).

Wettelijke plicht:
– Sparkling Biz en Peek Event Management verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Geautomatiseerde besluitvorming
Sparkling Biz en Peek Event Management neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Sparkling Biz en Peek Event Management) tussen zit.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Sparkling Biz en Peek Event Management bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:

Gedurende de periode dat men een contract heeft en daarna maximaal 3 jaar voor evenementen.
Voor studiereizen wordt kopie ID vernietigd direct na de studiereis.
Financiële administratie voor maximaal 7 jaar.
Foto’s en filmmateriaal blijft bewaard voor bijv. jubileum gelegenheid, tenzij iemand die prominent in beeld is, bezwaar kenbaar maakt.

Delen van persoonsgegevens met derden
Sparkling Biz en Peek Event Management deelt uw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.
Sparkling Biz en Peek Event Management blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
We maken gebruik van een derde partij voor:
1) financiële administratie
2) boekhoudprogramma
3) backup en helpdesk software
4) hosting website en email
5) websitebeheer en onderhoud
6) verzending nieuwsbrieven (Mailchimp, men kan zich altijd afmelden via de link onderaan de nieuwsbrief, deze bewaart gegevens in US, wat mag vanwege EU-US Privacy Shield)
7) reisorganisaties voor tickets*
8) trainings- en begeleidingsdoeleinden.

* Wij geven de gegevens veelal door aan leveranciers buiten de EU. Hoewel wij ons best doen om ook met hen overeenkomsten te sluiten, kunnen er andere regels en wetten van toepassing zijn in landen buiten de EU. Wat hier exact mee gebeurt valt buiten de macht van Sparkling Biz en Peek Event Management en hier kan Sparkling Biz en Peek Event Management dan ook niet voor aansprakelijk gehouden worden.

Gegevens die online worden gepubliceerd
Ter promotie van bedrijfsactiviteiten kunnen foto’s, reviews, interviews, reportages gepubliceerd worden in (social) media, zoals website, facebook.
Welke persoonsgegevens worden online gepubliceerd? Bijvoorbeeld:
• Naam, bedrijfsnaam, emailadres, facebookaccount (met foto), geslacht.
• Profielfoto, video, livebeelden
• Bijzondere persoonsgegevens
Een anonieme review is ook mogelijk, alsook verwijderen van gepubliceerde gegevens achteraf.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Sparkling Biz en Peek Event Management gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen, zie bijvoorbeeld handleiding op: https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen.
Andere partijen kunnen ook cookies op website plaatsen, zoals:
• Social media
• Aanbieder van videomaterialen (zoals YouTube, Vimeo)
• Facebook pixels

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kunt u zelf doen via de persoonlijke instellingen van uw account. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons bedrijf en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. Wilt u gebruik maken van uw recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heeft u andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar jacoline@sparklingbiz.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Sparkling Biz en Peek Event Management zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op uw verzoek reageren. Sparkling Biz en Peek Event Management wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Sparkling Biz en Peek Event Management neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via jacoline@sparklingbiz.nl.

Deze Privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 13 juni 2018.

Cookies:
Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken.

Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.

Via de cookieverklaring op onze website kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.

In ons privacybeleid vindt u meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Uw toestemming geldt voor de volgende gebieden: https://sparklingbiz.nl

 

10 Tips van succesvolle ondernemers voor jouw bedrijf

Vind je het eng om advies te vragen voor je bedrijf?

Het NXT Business Level event is inmiddels voorbij.
Wil je gratis e-book met 8 tips van de 10 experts? Vraag aan via: https://bit.ly/2HIbwia.
Smaken deze tips naar meer? Je kunt natuurlijk ook de boeken nog bestellen van auteurs in de Expertboekenserie: https://experttips.nl/boeken/
Het pakket van de 5 nieuwe boeken bestaat uit deze topboeken:
* Experttips voor een doorbraak in je Money Mindset – door Jeanet Bathoorn
* Experttips voor Onstopbaar Succes – door Roy Roy Michael Martina
* Experttips voor Ongelimiteerde bedrijfsgroei – door Wim Belt & Briony Vanden Bussche
* Experttips voor Moeiteloos Werken – door Madelon Gloude & Lisette Beijnes-de Boer
* Experttips voor Wervend Spreken – door Winston Scholsberg
* Experttips voor nooit meer concurrentie – Anne Quaars
* Experttips voor kennis verkopen online – Hugo Bakker
* Experttips voor ondernemers die een boek willen schrijven – Daisy Goddijn

Pak jij tips van 10 succesvolle ondernemers om jouw bedrijf naar volgend niveau te tillen?
Kijk dit interview terug en vraag het gratis e-book aan met 8 uitgebreide tips via deze link.

Je kunt het boek dan meteen downloaden en dag erop krijg je mail met info over het Next Business Level event. Als je besluit ticket voor het event te bestellen met link in DIE mail of rechtstreeks met , ontvang je extra, waardevolle bonussen! Welke? Check het interview.

25 mei NXT Business Level event in Bussum
Op vrijdag 25 mei organiseert zij namelijk het NXT Business Level Event met 10 experts: Hugo Bakker, Roy Martina MD – Netherlands, Jeanet Bathoorn, Briony vanden Bussche, Wim Belt, Lisette Beijnes-de Boer, Madelon Gloude, Anne Quaars, Winston Scholsberg en Daisy Goddijn zelf.
Bekijk het interview en je kunt gratis e-book aanvragen met 8 tips van experts die spreken op het Next Level Business Event op 25 mei: praktische tips uitgewerkt in 28 pagina’s. Gebruik hiervoor deze link:
https://bit.ly/2HIbwia
Kijkers krijgen gratis tips en een speciaal aanbod voor het event.

2 Bonussen op je event ticket (op 8 mei zelfs een 3e bonus)
Wist je, dat je 2 extra bonussen krijgt, als je via deze link je ticket bestelt voor Next Business Level Event?
1) boek van Daisy Goddijn – Expertboek “Van bierviltje naar bestseller”
Wil je weten hoe je op een slimme manier je boek uitgeeft met een succesvolle business als resultaat? Van bierviltje tot bestseller leert je stap voor stap alles over het maken en het uitgeven van een boek.
èn
2) een facebook live interview door Jacoline Peek-Hamoen – Sparkling Biz voor online zichtbaarheid van jouw bedrijf.
Deel je deze actie, zodat je vrienden/collega’s in je netwerk ook dit aanbod kunnen gebruiken?

#NXTLEVEL

Winnaars deelactie t/m 7 mei
Tot en met 7 mei maakte je bovendien kans één van de drie boeken van Daisy Goddijn te winnen, bijv. ‘Van Bierviltje tot Bestseller’ als je dit bericht deelde in je netwerk, zodat zij óók kunnen profiteren van de bonussen en hun bedrijf naar volgend niveau kunnen tillen.

Na aanvraag van het e-book krijg je volgende dag een mail, als je besluit ‘ik wil bij het event zijn’ en je bestelt je ticket via mijn link, dan krijg je de 2 waardevolle bonussen er gratis bij!

Expertboek – Daisy Goddijn en
#deeventvlogger Sparkling Biz – Jacoline Peek

Uit welke ondernemers kan ik 25 mei kiezen voor workshop of mastermindsessie?
Maak alvast kennis met @Anne Quaars

En 8 andere sprekers tijdens de Facebook live marathon van 4 uur:

Nieuw: Bestel een duo-ticket voor 247 euro (in plaats van 2x 197 euro in de vroegboek tot en met 18 mei).

Check sowieso even op 3 minuten(3:00) in deze opname.

AH Buitendag op 2e Paasdag in 75 plaatsen: kom je ook kijken waar je voedsel vandaan komt?

Kom je 2e Paasdag naar een AH Buitendag op één van de 75 plaatsen door heel Nederland?
Meld op facebook dat je gaat en schrijf je in.
Ik zie je graag bij #brabantsewaltelers op Laagstraat 34, 4641 SP in Ossendrecht.


#ahbuitendag #brabantsewaltelers #sparklingbiz #deeventvlogger #enthousiast #waarkomtgroentevandaan

 

Levensduur verlengen in melkveehouderij

Wilt u melkveehouders helpen om levensduur van hun veestapel te verlengen?
Bezoek of sponsor dan het symposium van de Initiatiefgroep Fokken voor Levensduur:
vrijdag 9 maart 2018 in het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen.

Kijk voor updates in programma en informatiemarkt op www.levensduurkoeien.nl.

Melkveehouders en jongveeopfokkers betalen slechts 25 euro (ex. btw), dus meld u aan en zet 9 maart op uw kalender.

Symposium informatie
Dit symposium bezoeken of sponsoren?

Mediapartner: Melkvee van Agrio Uitgeverij
Voorafgaand, tijdens en na het symposium communiceren wij via vakbladen, social media en de website www.levensduurkoeien.nl met de sector. Onze samenwerkings- en mediapartner is Agrio met o.a. het gerenommeerde vakblad Melkvee en de website www.melkvee.nl. Deze samenwerking geeft extra exposure en biedt onze (hoofd)sponsors de mogelijkheid om extra aandacht op hun deelname te vestigen. Zij kunnen daarnaast inhoudelijke bijdragen aanleveren, welke op www.levensduurkoeien.nl worden geplaatst.
Bij opgave kan uw naam/logo meegenomen worden in de symposium-advertentie in het februari-nummer van Melkvee.

Wilt u dit symposium aanbevelen bij uw relaties?
Melkveehouders en jongveeopfokkers betalen 25 euro ex. btw, andere bezoekers 100 euro ex. btw.
We waarderen het als u in uw nieuwsbrief / facebookpost / website / evenementen, dit Symposium wilt delen.
U kunt verwijzen naar onze website: www.levensduurkoeien.nl met updates over informatiemarkt, sponsoren, programma.
Aanmelden bezoek symposium: http://eepurl.com/ddOuW9
Facebook https://www.facebook.com/levensduurkoeien/
Facebook Evenement Symposium https://www.facebook.com/events/149502272340980/ (delen=fijn)

Heeft u nog vragen? Mail of bel Jacoline Peek 06-3733 9285.

Waarom initiatiefgroep gestart?
De sector heeft zich ten doel gesteld de levensduur van de Nederlandse melkveestapel te verlengen. Tot op heden echter heeft dat geen resultaat opgeleverd. De afgelopen 10 jaar is de levensduur nauwelijks gestegen. Naast dat een langere levensduur van de veestapel economisch interessant is, is het ook belangrijk voor een goede maatschappelijk acceptatie, het imago, als de koeien langer en probleemloos op de bedrijven blijven lopen. Vanuit de praktijk kwam de vraag: Wat zouden we vanuit fokkerijperspectief aan de levensduurverlenging bij kunnen dragen? In oktober 2016 werd de initiatiefgroep opgericht met als doel hierop een antwoord te vinden.
De Initiatiefgroep Fokken voor Levensduur bestaat uit de volgende personen:

•  Peter Aalberts (melkveehouder, voorzitter)
• Johan van Houwelingen (melkveehouder)
• Jan Schilder (Triple-A analist)
• Joop Olieman (HJ-KI)
• Kees van Velzen (voormalig directeur export Holland Genetics)
•  Willem van Laarhoven (Valacon).
Waarom dit symposium?

Naast huisvesting en management is de fokkerij een factor die een positieve invloed kan hebben op de levensduur van de veestapel. De fokwaarden geven aan dat er genetisch wel een stijging had moeten zijn, maar zoals aangegeven, in de praktijk blijft die uit. De initiatiefgroep wil dit thema meer onder de aandacht te brengen. Meer aandacht voor de rol die fokkerij kan spelen en ook om daadwerkelijk te komen tot initiatieven in de praktijk om die rol te versterken. Tijdens het symposium laten we melkveehouders aan het woord die hun visie geven op de rol van de fokkerij bij de levensduurverlenging. Eén van de sprekers is de Amerikaanse melkveehouder Don Bennink (www.northfloridaholsteins.com), met een respectabel aantal 100.000 kg koeien. Hij deed veel onafhankelijk onderzoek naar levensduurverlenging en vertelt op basis van de eigen ervaringen hoe dat in de praktijk gestalte kan krijgen. Verder komt de stand van zaken van levensduur in Nederland aan bod en wordt ingegaan op de genetische achtergronden van levensduur.

Graag horen wij van u of u interesse heeft als sponsor/standhouder bij te dragen aan dit initiatief en symposium. U kunt contact met ons opnemen via sponsor@levensduurkoeien.nl of bellen naar Jacoline Peek (06-3733 9285).

Interesse om het Symposium te bezoeken of gelijk toegangsbewijs te bestellen? Dat kan via deze link.

Met vriendelijke groeten,
Namens de Initiatiefgroep Fokken voor Levensduur,

Peter Aalberts (voorzitter)
Jacoline Peek (organisatie & sponsoring), 06-3733 9285

P.S. Bij opgave kan uw naam/logo meegenomen worden in de symposium-advertentie in het februari-nummer van Melkvee.